Vidste du? Det faktisk en sjov historie!

   Imens jeg sidder og lægger sidste hånd på hjemmesiden, inden udgivelsen af min første bog, Vega Vok og den eventyrlige elevator, kommer jeg til at tænke på hvordan historien opstod. Det er 4 år siden og jeg arbejde i en SFO, hvor jeg samtidig var klassepædagog i en 1 klasse. Jeg havde en idé til den her bog og jo mere tid jeg brugte sammen med børnene ved tegnebordet, jo mere blev der fundet på. I ren improvisation, når jeg skulle fortælle børnene sjove ting. F.eks. er Olga blevet til, rent spontant, da en pige spurgte hvad jeg tegnede. Jeg tegnede Olga. Og sådan blev Olga til.

  

   En anden dag i SFO´en, hvor vi havde emneuge om Afrika, kommer en af mine kollegaer hen til os ved tegnebordet og viser en tegning frem og jeg udbryder pludselig "Jamen der har vi jo Hr. Ostegnu!". Tegningen var et forsøg på en giraf. - En meget korthalset og tyk giraf. Og med ét var Hr. Ostegnu skabt og jeg måtte hjem og tegne min egen version af ham.

 

   Så ideer opstår nogle gange på meget sjove og uventede måder. Jeg ledte ikke en gang efter en karakter, da Hr. Ostegnu sneg sig ind på mig - men historien her, ja den er en jeg kan grine af endnu ;-)